דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על צמח הקונג'אק כבר שמעתם? 

מאת    [ 14/12/2014 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2360 פעמים ]

האם ישנם פתרונות להשמנה ברפואה הסינית? צמח הקונג'אק הוכח כמשפר מטבוליזם ועשוי לעזור בירידה במשקל. אין פתרונות קסם להרזיה אבל בהחלט יש מה ללמוד מניסיון וידע של תורות רפואה אלטרנטיביות לגבי צמחים המסייעים בתהליך. הרפואה המערבית מתייחסת באופן דואלי במיוחד לסודות רפואת המזרח הרחוק. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע כדאי לפעמים לגלות פתיחות מחשבתית לתוספי תזונה שמקורם בתורות עתיקות. והפעם, צמח הקונג'אק.

ד"ר אסנת רזיאל

צמח הקונג'אק - ובשמו המלא, Amorphophallus konjac - משמש כצמח מרפא כבר דורות רבים ברחבי סין, יפן ודרום מזרח אסיה. ברפואה הסינית המסורתית טוחנים את פקעת הצמח לאבקה ומכינים ממנה ג'ל מריחה טיפולי למגוון מצבים רפואיים שונים: קיפאון בזרימת הדם, גידולים סרטניים, עודף ליחה ועוד.

הפקעת עצמה משמשת כבר יותר מ-2,000 שנה לטיפול באסתמה, בשיעול, בבקע בסרעפת, בכאבי חזה, בצרבות, במחלות דם ובמחלות עור. לגבי תרומתו הישירה של הצמח לפתרון המצבים האלו, צריך להסתמך על מחקרים מבוססים יותר, אך העובדה היא כי הצמח הזה, הנצרך ונמכר גם בארץ כתוסף תזונה, נשען על מוניטין רב שנים של הרפואה הסינית.

לאחרונה, החלו להצטבר נתונים כי הקונג'אק יכול גם לסייע בשיפור המטבוליזם של גוף האדם. שיפור בפעילות המעי הגס, תרומה להורדת כולסטרול בדם ואף שיפור בתחושת השובע- הסוד פשוט, הקונג'אק עשיר בסיבים תזונתיים רבים שתכולתם בו גבוהה, סביר להניח כי אלו בתורם, כמו כל סיב תזונתי עשיר, מסייעים גם הם לתחושת השובע, וזו מסייעת לניטור רמות הסוכר בגוף.

ידוע כי סיבים תזונתיים עשירים מעניקים יתרונות רבים לתזונה שלנו. מבוגרים וילדים שתזונתם מכילה את הסיבים הללו נהנים לא רק מתחושת שובע אלא גם מיתרונות נוספים המיוחסים לצמח הקונג'אק: הרפואה הסינית רואה בו גם  כגורם המגן מפני מחלות לב, שבץ מוחי, יתר לחץ דם, סוכרת והשמנה וגם כהגנה מפני מחלות מעי.

כבר ידוע כי תוספת של סיבים תזונתיים מעלה את יעילות תגובת האינסולין לסוכר בקרב חולי סוכרת ואנשים בריאים כאחד, וכן משפרת באופן משמעותי את קצב הירידה במשקל בשל תחושת השובע וזמן העיכול הרב הנדרש לגוף האדם על מנת לפרק את הסיבים העשירים.  במחקרים רבים אשר נעשו על דיאטות הרזיה כבר הוכחה השפעתם החיובית של סיבים אלו.

אבל תרומתו של הקונג'אק כצמח עשיר בסיבים היא לא רק בסיוע לתהליך דיאטה אלא הוא יכול להתגלות עבור חלק מאתנו הפוצחים בתהליך ירידה במשקל גם כתוסף תזונה שיכול במקרים מסוימים להפחית את הסיכון  להתפתחות השמנת יתר בשיעור של עד כ 30%.

מזונות עתירים בסיבים תזונתיים יש השפעה ממושכת יותר על תחושת השובע, ולכן הם גם מסייעים לירידה במשקל. מחקרים רבים נערכים בנושא לאורך שנים ומכולם עולים אותם הנתונים : תחושת השבוע מתגברת כאשר אנו מוסיפים סיבים תזונתיים. קחו למשל כדוגמא את תחושת השובע אחרי שתיית מיץ תפוחים צלול, ללא סיבים, לעומת מיץ שלא נוקה מהסיבים הטבעיים שבתפוח. בשני המקרים הכיל המיץ 60 גרם פחמימות, אולם הדיווח על השובע היה שונה בתכלית. ההסבר הפיסיולוגי הוא מורכב יותר: יותר מ-20 הורמונים מופרשים מהמעי ומאותתים על תחושות כמו שובע או רעב, אולם נוכחות הסיבים היא זו שמתפעלת אותם, נוכחותו של תוסף תזונה בעל ערכים תזונתיים גבוהים ונוכחות סיבים יכולה בהחלט להיות אחד מן הגורמים לכך.

הקונג'אק הוא תוסף תזונתי שיתרונותיו יכולים בהחלט לסייע לכם גם בתהליך ירידה במשקל וגם בשמירה עליו, הוא אינו מציע פתרונות קסם, ובדומה לתוספים תזונתיים רבים, יעילותו ללא מאמץ מצדכם לשמירה על תפריט מאוזן וספורט עלולה להיות שולית, אך באם אתם רציניים ומחויבים לתהליך הירידה במשקל, הקונג'אק,כמו תוספי תזונה אחרים יכולים בהחלט "לעבוד" גם עבורכם.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב